Občané a obchvat.

Občané a obchvat.

Dne 2. Dubna 2012 se uskutečnilo v místním kině setkání občanů Lišovska s politiky a zástupci orgánů řešících výstavbu obchvatu Lišova. Pozvání přijali poslanci Parlamentu České republiky JUDr Vojtěch Filip a Michal Doktor, hejtman Jihočeského kraje Mgr. Jiří Zimola, člen Rady Jihočeského kraje Ing. Václav Král, ředitel Správy ŘSD Jihočeského kraje Ing. Josef Pešl, ředitel ateliéru České Budějovice PRAGOPROJEKTU, a.s. jako zpracovatele projektové dokumentace stavby Ing. Karel Bartyzal a vedoucí odboru dopravy a silničního hospodářství Magistrátu města České Budějovice Ing. Jaroslav Mráz. Setkání se také zúčastnil bývalý hejtman a současný zastupitel Jihočeského kraje RNDr. Jan Zahradník.
Občané byli podrobně popisem i obrazem seznámeni s trasou obchvatu a řešením napojení na stávající silnici. Ing. Pešl hovořil o poslední variantě, v které bylo rozhodnuto, že se bude stavět pouze 1. Etapa, to znamená obchvat Lišova bez 2. Etapy obchvatu Štěpánovic. Podle předběžných odhadů se cena plánované 1. Etapy pohybuje kolem 700 miliónů korun. Z důvodu omezení investic do stavebnictví ze strany státu, přišlo z Ministerstva dopravy nařízení ušetřit na stavbě obchvatu a jedním řešením jak ušetřit je navrženo vypustit z projektu most na obslužné komunikaci spojující město Lišov s rybníkem Koníř (úspora cca 14 miliónů korun). Cesta ke koníři by po vypuštění mostu byla přístupná po nově vybudované souběžné komunikaci se silnicí I/34 od ulice Lazna. Proti tomu byla ihned vznesena námitka nejen ze strany vedení města, ale i od přítomných spoluobčanů. Byli jsme však ubezpečeni, že je to ještě věc diskuse a v žádném případě to nemá vliv na časový harmonogram stavby. Na přímý dotaz kdy bude stavba zahájena odpověděl Ing. Pešl, že zahájení stavby by mohlo proběhnout nejlepším případě v roce 2016 až 2018. Do konce letošního roku by mohlo být vydáno územní rozhodnutí. Informace se zákresem a údaji o této stavbě si mohou občané prohlédnout na internetových stránkách ŘSD. Dále Ing. Pešl informoval, že cena za výkup pozemků dotčených stavbou by se měla pohybovat kolem 70 Kč za m2.
Občané se také zajímali o opravu stávající silnice I/34 (Tř. 5. Května), která je ve špatném stavu i přes neustálé opravy kanálů. Dle sdělení se silnice má opravovat stejným způsobem jako doposud. Teprve po vybudování obchvatu by došlo na generální opravu a pak bude převedena na nového správce.
Další dotaz se týkal možné výměny oken z důvodu nadměrného hluku od projíždějících automobilů, která např. ve Štěpánovicích byla již provedena. Ing. Pešl slíbil, že tuto možnost prověří. Vzhledem k tomu, že by to stálo více než 5 milionů korun příliš velká šance není, když ministerstvo tlačí na úspory.
Hovořilo se i o zvýšení bezpečnosti při přecházení Tř.5.května. Částečně pomohli vyřešily situaci nově vybudované přechody. Další přechod má město v úmyslu vybudovat poblíž ulice Farská. Pomoci zatím může jedině Policie ČR zvýšeným hlídkováním u přechodů v době, kdy začíná a končí vyučování v Základní škole a pohybuje se v tomto prostoru hodně dětí. Vedení města již v tomto ohledu s policií ČR mnohokrát jednalo a i nadále jedná.
Co říci závěrem? Mnoho nového jsme se nedozvěděli. Pro orgány Jihočeského kraje je obchvat Lišova údajně prioritou, ale rozhodovat o penězích na něj se bude jinde. A jak řekl i Ing.Pešl, záleží na tom, kdo po volbách nastoupí na rozhodující místa.
Mgr. Miluše Joanidu, Daniel Faktor, Pavel Dvořák, členové Rady města

Příspěvek byl publikován v rubrice Lišov, Články se štítky . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>